Deliver Our Life to U ~3講座~

北海道大学 建築材料学研究室(3講座)の日常をお届けします。

学会 Institute

 先日、7月9日から7月11日にかけて開催されましたJCI大会 in 高松に参加してきました。

学部生などのために簡単に添えておくとJCIとはJapan Concrete Instituteの略称で、日本コンクリート工学会と呼びます。

 

 こちらでは畏れ多くも自分の卒論について発表させていただきました。特に何か功績を残そうあるいは残せそうという意識はありませんでした。ここでは、その道のプロの人はどういった考えを持っているのか?どういったプレゼン、説明の仕方をするのかといったことを学ぼうと心掛け臨みました。

 良い経験ができたなと思います。

 

 当研究室の先生方も発表されました。皆様お疲れ様でした。

 

A few days ago, we took part in the JCI Annual Convention in TAKAMATU held from July 9th to 11th.

I will give brief explanation about what JCI is. JCI is the abbreviation for Japan Concrete Institute and called "Nihon konkuri-to kougakkai" in Japanese.

In this convention, I could present about my graduation thesis. I didn't have any consciousness like trying to make an achievement and feel any possibilities to do.

If anything, I thought that I tried to catch what experts concerning about my reserch theme think and how their presentations or their methods to explain are.

I thought that I had experienced well for my life.

And our professors gave their presentations.  Thank you.

 

 

f:id:sankou-sankichi:20140719121432j:plain

f:id:sankou-sankichi:20140719121443j:plain

f:id:sankou-sankichi:20140719121448j:plain