Deliver Our Life to U ~3講座~

北海道大学 建築材料学研究室(3講座)の日常をお届けします。

歓迎会 ~WELCOME PARTY~

皆様、おはこんばんちわ。

(皆様がどの時間帯に見ているのかわからないので、アラレちゃんネタを使ってみました←)

 

さて前置きの長い始まりになりましたが、先日の記事でも紹介しました新しく配属になった方々の歓迎会を本校近傍の某中華料理店にて行いました。

なかなかのヴォリューミィさでみんな鱈腹になるまで平らげました。

(お店の方へ、ちょっと残してごめんなさい。)

f:id:sankou-sankichi:20150428101803j:plain

 

歓迎会後は当研究室の最近では初の試みとなるお誕生日会を開催致しました。

今回は4月のお誕生日会です。4年生のSuくんと研究生のKさんがお誕生日でした。

改めてHappy Birthday。

下の写真はそのケーキ。4年生のTくんによるナイフさばきで綺麗に切り分けてもらいました。

f:id:sankou-sankichi:20150428102052j:plain

最後となりましたが、幹事のAさんとIさん、お疲れ様でした。

まぁ、こんな一日でした(∩´∀`)∩

ではでは。

 

Dear everybody reading this new blog

Good morning or hello or good evening!!

I’m N the updater of this blog.

 

Some days ago, we had a welcome party for members newly belonged to our laboratory at some Chinese restaurant. The restaurant is located near our university.

There are nice and many dishes. But I couldn’t eat them all because they are a little beyond my volume of stomach. (To an owner and clerks, I’m sorry for leaving some dishes unfinished.)

 

Moreover, we held a birthday party which was first try in our laboratory. The birthdays on April are for Mr. Su and Ms. K. I wanna say “Happy Birthday” again.

The photograph as you can see below is a chocolate cake. Mr. T who is 4th grade student cut it to the number of people.

 

Thank Ms. A and Ms. I for nice work.

Well, this day was like that.

Thank you for your reading.

See you next blog.